2016年8月7日日曜日

MOTアニュアル2016 キセイノセイキ(東京都現代美術館) MOT Annual 2016, Loose Lips Save Ships (Museum of Contemporary Art Tokyo)

現代の日本にはびこる、自己規制の問題を正面から取り上げた、骨太の展覧会。

Infest modern in Japan, it took up the issue of self-regulation from the front, the exhibition of large-boned.


ルーマニアのダン・ペルジョヴスキは、シンプルな線で、世の中を風刺する。

Romania Dan Perjovschi is a simple line, to satire the world.


藤井光は、戦争体験を語り継ぐ内容を展示する予定の美術館の開館が、政治的な理由で頓挫している状況を、空っぽの展示という形式で表現する。

Hikaru Fujii, opening of the Museum of Art will showcase the contents hand down the war experience, a situation that has been stalled for political reasons, to express in the form of empty exhibition.


戦争中に作成された、禁止単行本目録。社会主義や共産主義関係の本が並んでいる。

It was created during the war, prohibited book inventory. Socialism and communism relationship books are arranged.


橋本聡は、あえて過激な表現を使って、自己規制のあり方を考えさせる。

Satoshi Hashimoto, using the dare extreme representation, to think the way of self-regulation.


横田徹が独自に撮影した世界の紛争地の映像を、独自に年齢制限を設定して、2つの別な映像として展示した。

Toru Yokota has uniquely captured the image of the conflict areas, to set their own age limit, it was exhibited as two separate video.

(Translated by Google Translate)


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