ボッティチェリと、その師であるフィリッポ・リッピ、そしてボッティチェリの弟子にして、フィリッポ・リッピの子であったフィリッピーノ・リッピの3人に焦点を当てた展覧会。
フィリッポ・リッピの描く聖母子たちなどの人物は、生き生きとしているというよりは、慎みをたたえた、静かな雰囲気を持って描かれる。
ボッティチェリは、その師の様式を踏襲しつつも、特に女性の表現にあたっては、より艶かしい雰囲気を描いている。
フィリッピーノ・リッピは、ボッティチェリを継承しているというよりは、父であるフィリッポ・リッピに戻っているように思える。
ボッティチェリの作品では、ラーマ家の東方三博士の礼拝、アペレスの誹謗、が見応えがあった。
フィリッピーノ・リッピの聖ヨハネとマグダラのマリアを描いた2つの作品は、ルネッサンスの華やかな雰囲気とは違った、みすぼらしい姿が、とても印象的だった。
サヴォナ・ローラを支持する人々の注文によるもので、当時のフィレンツェの雰囲気をよく伝えている。
And Botticelli, Filippo Lippi is his teacher, and in the disciple of Botticelli, the exhibition focuses on three of Filippino Lippi were the sons of Filippo Lippi.
People such as Madonna and Child who draw of Filippo Lippi is, rather than to be a lively, praised the modesty, it is drawn with a quiet atmosphere.
Botticelli, even while following the style of his teacher, is when especially women of representation, depicts a more amorous atmosphere.
Filippino Lippi is, rather than have inherited the Botticelli, seems to have returned to the father Filippo Lippi.
In the works of Botticelli, Adoration of the Magi of the Rama family, slander of Apelles, but there has been impressive.
St. John and the two works depicting the Mary Magdalene of Filippino Lippi was unlike the glamorous atmosphere of the Renaissance, is shabby appearance, was very impressive.
Due to the order of the people to support the Savona-roller, it is reportedly well the atmosphere of the time of Florence.
(Translated by Google Translate)
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