2016年7月18日月曜日

佐藤雅晴―東京尾行(原美術館) Sato Masaharu - Tokyo Trace (Hara museum of contemporary art)

メインの展示は、展覧会の題名にもなっている、佐藤雅晴の東京尾行という作品だが、私の目当ては、ソフィ・カルの局部生激痛、という作品だった。

自らの失恋による心の痛みを、写真と文章で表現した作品。

原美術館のために、日本滞在中に制作した作品。この美術館の壁に置くことを前提に、全体のサイズが決められている、というまさに特注品。

文章の部分は、紙に文字を書いたのではなく、刺繍になっている。近くに寄ってみて、初めて気がついた。

今回は、第2部のみの展示。いつかは、第1部とまとめて見てみたい。

行き帰りに通り過ぎた公園に桜の花びらが散っていた。



The main exhibition, which is also the title of the exhibition, but it is Tokyo Trace by Masaharu Sato, my mercenary was a local student severe pain work called, of Sophie Calle.

The pain of mind caused by his broken heart, was represented in the photo and text.

For the Hara Museum of Contemporary Art, works created during the stay in Japan. On the assumption that put on the wall of the museum, it is the overall size are determined, that very special order.

Part of the text, rather than wrote a letter to the paper, has become the embroidery. Close to try to stop by, for the first time noticed.

This time, the exhibition of only the second part. Someday, I want to see together with the first part.

Cherry blossom petals were scattered in the park, which was passed on the way to and from.

(Translated by Google Translate)

0 件のコメント:

コメントを投稿